אריה ביבי מעביר עוד חוק – והפעם לטובת המילואימניקים



חבר הכנסת אריה ביבי מברך על החוק החדש שהעביר.
קרדיטים: אריקה קוברי (אריקה מזרחי) שניסחה את הצעת החוק וקידמה אותה, מורן אילוז המתמחה שסייעה בידיה.
הישיבה ה-323 של הכנסת ה-18, יום שני, 20.02.12, שעה שמונה בערב, הכנסת בירושלים
הצעת חוק הביטוח הלאומי (תיקון מס' 135), התשע"ב–2012

[מס' כ/430; "דברי הכנסת", חוב' י"ב, עמ' ; נספחות.]

(קריאה שנייה וקריאה שלישית)

היו"ר יצחק וקנין:

אנחנו ממשיכים בסדר-היום: הצעת חוק הביטוח הלאומי (תיקון מס' 135), התשע"ב–2012, קריאה שנייה וקריאה שלישית. יציג את הצעת החוק יושב-ראש ועדת העבודה, הרווחה והבריאות חיים כץ. אפשר לשכפל את זה, תגיד?

חיים כץ (יו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות):

אדוני היושב-ראש, זה בא בעבודה קשה. אתה בא בבוקר, עושה עבודה עד סוף היום, מסיבית, נכנס לעומקם של דברים, ופה אתה קוצר את הפירות. אתה קוצר את הפירות לא מעט בגלל היוזמות של החברים.

ואני מתכבד להציג בפניכם הצעת חוק ביטוח לאומי (תיקון מס' 135), לקריאה שנייה ולקריאה שלישית. את הצעת החוק הזאת יזמו חברי חבר הכנסת אריה ביבי, מירי רגב, איתן כבל, מיכאל בן-ארי ורחל אדטו, ואני מבקש לברך אתכם על היוזמה.

ואני מסתכל איזה נושאים — אם אורלי לוי אבקסיס מתעסקת בנושא ילדים במצוקה, יולדות וזה, אז אריה ביבי — אריה, אני מדבר אליך — מתעסק בנושא של — בין היתר — צבא, שוטרים, עיגון הזכויות שלהם, שמירה על כבודם.

בהצעה הזאת, סעיף 174 לחוק הביטוח הלאומי קובע כי חייל משוחרר שעבד בעבודה מועדפת במשך שישה חודשים לפחות, במהלך שנתיים שחלפו מיום שחרורו משירות סדיר, יהיה זכאי למענק עבודה מועדפת.

חיילים משוחררים רבים נקראים לשירות מילואים במהלך התקופה של השנתיים לאחר שחרורם, וראה זה פלא, ואללה, אם הוא הולך למילואים אומרים לו, אתה לא זכאי. ואז הגיע היוזם ואומר — בהצעת החוק המונחת בפניכם מוצע לקבוע כי התקופה של שנתיים שבהן עליהם להשלים שישה חודשי עבודה לצורך קבלת המענק תוארך בהתאם למספר הימים ששירתו במילואים. תהיה להם הזדמנות להשלים את התקופה הזאת של עבודה מועדפת, וכך נוכל להבטיח כי חיילים משוחררים אשר משרתים במילואים ותורמים מזמנם וממרצם למען ביטחון המדינה לא ייפגעו בשל כך בקבלת מענק עבודה מועדפת, ויעמדו לרשותם שנתיים מלאות לצורך השלמת תקופת העבודה הנדרשת.

source

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.